DIY: vrolijke lijstjes

Foto’s zijn hotter dan hot. Ikzelf liep al sinds ik 12 was met een camera ‘om mijn nek’. Ik legde alles vast. Alles. Ook de dingen die niet echt interessant waren. En dat was in de tijd dat j enog een week moest wachten op je ontwikkelde foto’s. Mijn vader werd dan ook gauw flauw van de zoveelste boom tijdens schoolreisje, dat hij me al vroeg leerde altijd – wanneer je een leuk gebouw of een boom ziet – er iemand bij op moet zetten. Dat houdt de foto interessant. Afijn, off topic. Ik vertelde hoe hot foto’s zijn. Ik kan mijn facebook tijdlijn niet openen of ik zie de zoveelste new born shoot, babyshower shoot, gezins shoot… Kortom: zoveel foto’s… maar waar laat je ze? Juist in een lijstje. En voor de kinderkamer zijn dat natuurlijk niet zomaar simpele witte, zwarte of grijze lijstjes. Nee, die pimpen we! Hoe? Dat lees je hieronder…

Wat heb je nodig?

Fotolijstjes, in verschillende maten | stevig cadeaupapier, behang of knutsel papier | lijm | schaar of stanleymes

En dan? 

Verwijder het glasplaatje en de rest van het lijstje. Smeer de voorkant van het lijstje in met lijm en leg de ‘natte’ kant vervolgens op het papier (met de goede kant aan naar beneden natuurlijk). Laat het geheel even drogen. Snijd vervolgens het papier langs de randen en de binnenkant eraf. Wat je overhoudt is een mooi versierd lijstje. Je kunt je lijstjes zo helemaal aan de kinderkamer aanpassen. Denk aan het behang dat je hebt gebruikt, of een bepaalde kleur of dessin dat je terug wil laten komen…

Leave a Reply

