DIY: knuffel konijn

Knuffels, wie houdt er nou niet van? Mijn kids lopen ermee weg in ieder geval. De een nog schattiger, zachter, kleurrijker dan de ander. En allemaal hebben ze een eigen naam. Eigen wensen. Hun lievelings eten. Lievelings tv programma’s… Ja-haa, ze horen er echt bij! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hou van Bumba, Pingu, Marshall (Paw Patrol) en Nijntje… maar ik – knutselmiep in hart en nieren – hou wel van one-of-a-kind-rommel. Ik werd dan ook helemaal enthousiast toen ik een vrij simpel knuffel konijn (voor een onwijs dure prijs) zag. Meteen dacht ik, dat kan ik zelf doen (DIY). Alles wat ik nodig heb is… Doe je mee?

Het leuke is, omdat het een ‘plat’ design is kun je zelfs nog bedenken ooit – indien je kind een Picasso in de dop is – een namaak van zijn of haar tekening te maken. Konijn, draak, varken of paard… het kan allemaal!

Wat heb je nodig?

Een zelf ontworpen ‘dier’ (mag ook van een tekening van je kind of een bestaande tekening zijn) | stukje vilt | stuk stof (print of effen, wat jij wil) | garen (voor het vast stikken van de stoffen en eventueel maken van ogen) | opvul materiaal

En dan?

– Knip je tekening uit en leg deze op de stof

– Knip de stof uit, maar houd minimaal een centimeter ruimte rondom de tekening aan (doe hetzelfde bij het lapje vilt, maar houd dan circa anderhalve centimeter aan, zodat die wat meer uitsteekt wanneer je beide lapjes op elkaar plaatst

– Wanneer je nog oogjes, een neus en/of een mondje wilt maken doe dit dan voordat je de stoffen aan elkaar vast maakt

– Leg de lapjes op elkaar en stik ze aan elkaar vast (met een naaimachine gaat dit het makkelijkst, met de hand kan uiteraard ook)

– Zorg dat je een stukje van zo’n 4 cm ‘open’ laat, deze opening gebruik je om het beestje met opvulmateriaal vorm te geven

– stik tot slot de rest van het diertje aan elkaar vast

Knuffel konijn - DIY Knuffel konijn - DIY

Leave a Reply

