De speelhoek – een explosie aan kleuren

Superleuk hoor zo’n speelhoek. Maar, het verstoort wel een beetje de synergie in mijn ooit zo serene interieur. Begrijp me niet verkeerd hoor. Van mij hoeft het speelgoed echt niet verstopt te worden. Als het moet, mogen de kinderen het hele huis overnemen. Maar die e-norme explosie aan kleuren en vormen blijft soms even wennen…

Onze speelhoek nog kleiner

Helemaal met een Brandweerman Sam-fan als zoon. Op een gegeven moment stond er een heuse file van maar liefst 4!! brandweerwagens op de speeltafel. En niet van die kleintjes. Neen, schaal 1:1, zoiets? Thanks to Opa Snor en Oma Schattie. Overigens hoeft het niet eens een brandweerwagen te zijn. Want elk ander apparaat met een haak of kraan voldoet. Enzo is niet zo kieskeurig. En dan aan de andere kant. Alles wat fluffy en girly is. Met de verjaardag van Liva afgelopen weekend is het roze-gehalte in huize Knol aardig opgekrikt… Maar om terug te komen op mijn verhaal, ken je dit probleem? Check dan even de volgende tips en trucks. Zo heb ik, in een poging nog wat van die speelhoek te maken, bovenstaande muurschildering gemaakt, en maak ik gebruik van een paar mooie opbergdozen/bakken… Helaas, die enorme rode en gele gevaartes passen er niet in. Al zou zoonlief ze er ook steevast weer uit halen. Die strijd heb ik – vrees ik – bij voorbaat al verloren. Ach, als dat alles is… 😉

Inspiratie voor een leuke speelhoek? Zie hier een paar ideetjes.

 

Leave a Reply

