Babykamer make-over… bring on the pink accessories!

Pfieuw, de 20 weken echo hebben we gehad. En het belangrijkste: baby #2 is helemaal gezond, en alles klopt en werkt zoals het moet. En, het is eennnn… kleine chica! Wauw, ik moet nog even bekomen van het feit dat ik straks echt én een jongentje en een meisje heb. Een koningskoppel, zoals iedereen het zo lekker cliché noemt. Maar truth be told, ik voel me ook wel koninklijk gelukkig met de komst van een mini-me. Nadat we de kamer van Enzo helemaal in orde hebben en meneertje er al prinsheerlijk slaapt, is het dan nu de beurt aan een make-over van de huidige babykamer. Ik heb me voorgenomen de al witte muren, gewoon lekker rustig wit te laten, met slechts één baan fleurig meisjesbehang. En de rest met accessoires aan te kleden. Want, zo redeneerde ik, als dit dametje ook maar iets op haar mams lijkt zal de kamer binnen no time aan een nieuwe make-over overhevig zijn. Dus enorme klusactiviteiten lijken me dan zonde van de tijd. En, met een paar accessoires en leuke ideeën kom je – zo blijkt later – ook al een heel eind.

Idee #1:

Een ronde letterbak met allemaal roze items. Oud roze vaasjes van Homedecocenter. Inspirational bordjes van Kwantum. Het borsteltje en kammetje, de roze slofjes en ook de grijze sokjes – versierd met een strikje eromheen – zijn van de Hema. Tot slot een knuffeltje van Happy Horse.

20131109_142902

Idee #2:

Een mooie vaas met witte takken, geplaatst op een Ikea keukentrapje (zelf wit geverfd) met daarop geplaatst een kussentje en een zilveren koffertje. En in de takken zijn hier en daar een paar bloemetjes (knutselafdeling Hema) en een paar hartjes gehangen.

20131109_142919

 

Idee #3 (dit idee heb ik pas uitgevoerd toen het meisje er was i.v.m. de naam):

De naam van het lieve meisje (letters komen van de Xenos), beplakt met het behang dat ik nog overhad van die ene baan waarmee de muur achter de commode beplakt is. Afgewisseld met een paar mooie lijstjes (Wibra) met daarin ook weer het behang en 2 foto’s, gemaakt tijdens de zwangerschap.

20131109_142949

En tot slot nog wat sfeerimpressies van de kamer…

DSC_0520

20131109_143032

20131109_143024

One thought on “Babykamer make-over… bring on the pink accessories!

Leave a Reply

